Ne csináld magad! A marketinget szervezd ki! Esettanulmány: Paul Potts koncertet Budapesten

Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s.

Sok hazai cég esik bele ugyanabba a csapdába: „Mi majd megcsináljuk magunknak a marketinget, hiszen ismerjük a termékünket, minek külsős?” A gond ezzel csak az, hogy a marketing nem csupán kreativitás kérdése, hanem stratégiai gondolkodás, rendszer- és piacismeret, valamint jó kommunikációs pszichológia. Egy rosszul időzített kampány, egy félrecsúszott üzenet, vagy akár a célcsoport hibás meghatározása is óriási veszteségeket okozhat. Ezt számos példa igazolja – de ismerj meg egy igazán tanulságos sztorit.

2010, Magyarország – Paul Potts koncert

Paul Potts, a brit „Britain’s Got Talent” győztese, aki Pavarotti stílusában énekli az operát, egy különleges koncerttel készült Magyarországon. A koncert jogait a Sony BMG birtokolta, és az esemény szervezését Bokor Roland hozta tető alá. Bár egy ilyen volumenű rendezvény kapcsán logikus lenne, hogy a nemzetközi kiadó házon belül oldja meg a marketinget, mégis minket kértek fel – mondhatni teljesen ismeretlenként – a teljes marketingkommunikáció lebonyolítására.

A siker titka: a hozzáértő kommunikáció és a jól kiépített médiakapcsolat

Miért? Mert a Sony BMG (akkor még így hívták) felismerte azt, amit sok magyar cég sajnos a mai napig nem: a marketing nem luxus, hanem kulcs a sikerhez. Ők tudták, hogy itthon nem elég „világsztárt” mondani. Magyarországon másképp rezonálnak a nevek, más a kulturális kontextus, másként épül fel a médiakörnyezet.

Mi pedig célzott kampányt terveztünk, hangsúlyt fektetve az érzelmi húrokra – hiszen Paul Potts sztorija az, ami igazán eladta őt. Hangsúlyoztuk a „nulláról lett világsztár” narratívát, amit a hazai közönség jól ismer és értékel. A klasszikus médiumok mellett PR-t és célzott online hirdetéseket is bevetettünk. A koncert sikeres lett, a sajtó érdeklődött, a jegyeladás a vártnál jobban alakult – pedig egy komolyzenei előadásról beszélünk egy poppiacra épülő országban.

Néhány megjelenés: https://rtl.hu/fokusz/2010/06/01/megerkezett-paul-potts

https://propeller.hu/szorakozas/1210915-paul-potts-budapesten-enekelt

A tanulság? Az, hogy a sikerhez nem elég egy jó termék, esemény vagy szolgáltatás. Szükség van hozzá szakértő kommunikációra, stratégiai gondolkodásra és egy olyan csapatra, aki nemcsak megért, hanem képes is elérni a célközönséged.

A JT Press nem csupán kampányokat készít – történeteket mesélünk, hidat építünk márkák és emberek között. És ha a világ egyik legnagyobb kiadója is ránk bízta magát, talán érdemes elgondolkodni azon, vajon a te cégednek is nem ez lenne-e a legjobb lépés.

Similar Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük